Kunt u dit bericht niet goed lezen? Bekijk dan de online versie november 2020
Dienst Uitvoering Subsidies aan Instellingen
 
 
Nieuwsbrief PGO - november 2020
In deze nieuwsbrief:
  • Subsidieronde PGO21
    Nieuw begrotingsformat voor 2021
  • Meldingen over 2020
    Officiële terugkoppeling mogelijk in januari

Subsidieronde PGO21

Bij DUS-I zijn wij druk bezig met het verwerken van de subsidieaanvragen voor 2021. In ons contact met subsidieaanvragers hebben wij gemerkt dat veel organisaties geworsteld hebben met de keuze om activiteiten digitaal of “live” te houden. Het blijft spannend hoe het komend jaar eruit gaat ziet wat betreft de mogelijkheden om elkaar te ontmoeten. Uiteraard duimen wij met u mee en hopen wij dat alle geplande activiteiten door kunnen gaan.

Voor aanvragen die incompleet zijn worden vragen via de e-mail gesteld. Wanneer de aanvraag is goedgekeurd, sturen wij naast de beschikking, voor het eerst een vooraf ingevuld begrotingsformat mee. Dit format kan volgend jaar gebruikt worden om eenvoudig een melding door te geven: u overschrijft de oude gegevens waar nodig en vult bij een nieuwe activiteit de ontbrekende informatie in. Het format ontvangen wij graag vanuit een zakelijk e-mailadres. Wijzigt het subsidiebedrag? Dan vragen wij ook een bevestiging van een tweede bestuurder (bij gezamenlijk bevoegdheid vanuit het KvK), graag ook vanuit een zakelijk e-mailadres.

 

Het format is getest door een aantal organisaties. Heeft u na ontvangst tips over het format, dan horen wij dat graag!
 

Meldingen over 2020

In de vorige nieuwsbrief las u hoe en wanneer u een wijziging moet doorgeven van uw lopende subsidie.
Let op: Ook organisaties met een subsidie onder de € 25.000 moeten op tijd een onderbesteding melden. 

Wij hebben in de laatste maanden meer dan honderd meldingen ontvangen. Dit heeft natuurlijk voornamelijk te maken met de beperkingen die de uitbraak van COVID-19 met zich mee heeft gebracht. Er zijn daarbij veel alternatieve activiteiten bedacht die nog in 2020 uitgevoerd konden worden. Complimenten voor de manier waarop organisaties zochten naar alternatieven en zo in contact bleven met hun achterban. Als er toch sprake is van een onderbesteding zal deze volgend jaar bij de vaststelling worden verrekend.

De komende maanden verwachten wij ook nog veel meldingen te ontvangen. Omdat onze financiële systemen begin december sluiten zullen wij mogelijk pas in het volgende jaar een deel van de meldingen kunnen afhandelen. Heeft u een urgente vraag? Geef dit aan via de e-mail zodat wij kunnen kijken naar de mogelijkheden om daar voorrang aan te kunnen geven.  

Voor het maken van de melding kunt u gebruik maken van het begrotingsformat op www.dus-i.nl

Twijfelt u over het maken van een melding? Neem dan even contact met ons op. Wij denken graag met u mee.
Aanmelden      Afmelden      Contact
 
Dienst Uitvoering Subsidies aan Instellingen
Postadres
Postbus 16006
2500 BA Den Haag
Bezoekadres
Rijnstraat 50
2515 XP  Den Haag
Telefoon
070 340 55 66
U kunt ons bellen op werkdagen van 09.00 tot 16.00 uur.